8 клас


01.04.2020

Доброго дня, шановні учні. Ознайомтесь з завданням. Домашнє завдання знайдете в кінці цього уроку!

Урок- "Романтизм в образотворчому мистецтві"

Впродовж XIX ст. мистецтво у країнах Єврони отримує нові соціальні імпульси, а також збільшується прошарок інтелігенції. Це нові енергійні дійові особи на арені суспільного життя. Наукові відкриття спричинили руйнування традиційних стабільних уявлень людей про світобудову, притаманну Просвітництву з його культом розуму і механістичною картиною світу. У мистецтві на противагу класицизму виникає романтизм, якому властиві прагнення до свободи, інтерес до зображення сильних пристрастей, заглиблення у сферу людського духу.
В мистецтві романтики намагалися протиставити емоційно багатий духовний світ людини — неординарної особистості. Відмовляючись від класичних норм, вони ідеалізували й поетизували природу, історичну минувшину, їх приваблювала народна творчість, міфологія, екзотика Сходу. Романтики здебільшого ідеалізують минуле, що не повернеться, або недосяжне і невідоме майбутнє.
Романтизм мав надзвичайно яскраве вираження в усіх видах мистецтва.




Для митців-романтиків природа була особливою цінністю, її вільна і нескорена стихія заворожувала, збігалася з людськими пристрастями, викликала поклоніння.
Отже, в образотворчому мистецтві улюбленим жанром стає пейзаж, у якому художні образи природи віддзеркалюють складні людські переживання, мрії. У романтичних пейзажах зображували схід і захід сонця, таємничі ліси, захмарене небо з райдугою, морські бурі, гірські неприступні скелі, місячні ночі, водоспади та руїни.

Картини німецького художника Каспара Давида Фрідріха, творця романтичного краєвиду, можна назвати «пейзажами душі». Він писав марини, зображав гори й ліси, оспівуючи ідею безмежності світу, яку людина прагне осягнути.




У жанрі пейзажу високої майстерності досягнув англійський романтик Вільям Тернер, для якого улюбленими живописними ефектами стали золоте світло сходу і заходу сонця, яскраве полум’я, густі тумани, дощ, пара.



Художник Аполлон Мокрицький, родом з Полтавщини, належав до кола передової української та російської інтелігенції. Художник навчався в Ніжинському ліцеї разом з М. Гоголем, згодом у Санкт-Петербурзькій Академії мистецтв. Він товаришував з Шевченком і також відіграв значну роль у його долі під час звільнення. Прихильник академізму в живописі, він створив галерею портретів своїх сучасників, переважно людей творчої праці, а також портрети жінок, які позначені духом романтичної піднесеності.



Ім’я чи не найвідомішого у світі з російських художників Івана (Ова-неза) Айвазовского нерозривно пов’язане з морем. Він народився в Криму, у Феодосії, у вірменській родині, і залишив рідному місту в дар свій будинок-галерею та 125 картин. Українська тематика відображена художником у картинах «Чумацький обоз», «Український пейзаж». З шести тисяч художніх творів митця більшість — марини.





Домашнє завдання:

-Виконайте завдання в підручнику: с. 155 Варіант1

або Варіант 2 с. 155 (на ваш вибір завдання та лише один малюнок).

Сфотографуйте свій малюнок та надішліть мені  його на електронну пошту  margoha75689@gmail.com ),  не забудьте вказати своє прізвище та ім'я та клас.




Шановні учні ! Якщо у вас виникли  деякі запитання,  для консультації  ви можете звертатись : писати на   електронну пошту 

margoha75689@gmail.com )  або на Вайбер  

       +380994542508 .



Комментариев нет:

Отправить комментарий